Cisnienie doladowania to zalezy od prawej nogi. Bedzie takie samo przy wciskaniu z 1500 jak i z 3000 - wystarczy zobaczyc na logi auta doladowanego w jakim zakresie wystepuje max doladowanie.
Czy 1.2 TSI 86 KM można chipować ??
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Maicroft
Z chipem bedzie pewnie problem tak samo, jak jest w 1.8TSI czy 2.0TSI. Pozostaje breloczek do powieszenia
Problemy z programowaniem sterowników są tylko w przypadku najnowszych wersji silnikowych przez ok. pół roku. Potem już są kody do sterownika i wszystko zależy wyłącznie od tego co umie stroiciel. No oczywiście nie dotyczy to "tunerów" umiejących tylko wgrywać gotowce, ci mogą mieć dłuugo problemy ale od nich lepiej trzymać się z daleka :PPozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
No popatrzcie, jeden robi i nikt o tym nie wie... a moze nie robi
UNITRONIC Poland
2 marca
Wspomiana we wcześniejszym poście oferta modułów elektronicznych dla aktualnie niemodyfikowalnych sterowników w silnikach benzynowych grupy VW/Audi oraz BMW. Tabela zawiera zarówno wartości jakie są osiągalne oraz cenę modułu. A to wszystko z zachowaniem gwarancji fabrycznej. Zapraszamy!!!
Cos sie zmienilo w ciagu 2,5 miesiaca ??
CCHH czy CHPA sa na rynku od 11/12 i juz sa rozgryzione
BTW. O tym mowa ??
Nie ma zadnej wzmianki o chiptuningu z nowsza data, a na 100% by byla :roll: :?:
Box do 1.2TSI drozszy niz do 2.0TSI :twisted:
Komentarz
-
-
Maicroft, nie wiem jak wygląda budowa silnika tsi, ale wiem, że w tdi jak czasem nie pogoniłeś turbiny, to lubił zamulić jakiś czujnik, np. ciśnienia doładowania n75, czy łopatki się zapiekać - nie tylko chodzi o ciśnienie doładowania, czy o prędkość wirnika, ale o osprzęt, który lubi być "pogoniony". Od takiej eco jazdy non stop, może być podobnie po jakimś czasie w turbo silniku. Nie wiem, to moja hipoteza, ale logiczna mechanicznie chyba :P
Komentarz
-
-
Cisnienie doladowania to zalezy od prawej nogi. Bedzie takie samo przy wciskaniu z 1500 jak i z 3000 - wystarczy zobaczyc na logi auta doladowanego w jakim zakresie wystepuje max doladowanie.
Tak samo jest w rowerze, jak jedziemy wolno, przy wysokim przełożeniu przód, a mały tył, to nogi nie uciągną, a jak już się rozpędzimy, to dajemy radę.
W silniku bez turbo nie ma nagłego przyrostu momentu, więc lepiej znosi kiszenie na niskich biegach i ciągłą jazdę 50-60 na 4 b przy ok 1500 obr.
Jak jeździmy wg. podpowiadacza skody, to wg. mnie właśnie gnoimy silnik. Ja nigdy nie słuchałem podpowiadacza.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Dig Dug, "ok 1500 obr." dla mnie to też zabijanie silnika taka jazda non stop - chyba, że na płaskim i bez przyśpieszania zupełnie. Ale wtedy wiadomo, turbo czasem trzeba "pogonić" też od czasu do czasu. Myślę, że minimum te 1800-2000 musi być, tymbardziej w małolitrażowych wysilonych silnikach, żeby normalnie się przemieszczać bez męczarni dla silnika.
Komentarz
-
-
Z tego co tam widać, to 1.2 Tsi 86KM podnoszą do 103KM, a 105KM do 125KM, czyli jednak to nie są te same silniki i z 86KM robimy tylko 103KM. A cena zabójcza. W takim razie wesoły zakup 86KM z zamiarem późniejszego chipowania nie jest jak hop siup, bo ledwo dogonimy wersje 105KM, która po giftach i tak ma więcej w serii, a może mieć więcej. :roll:
[ Dodano: Pią 16 Maj, 14 20:31 ]
sew1981, Ja jak jeżdżę silnikami turbo, to trzymam się w okolicy 2000 obr, żeby w razie czego but był zdrowszy. A i czasem zrzucę na niższy bieg by wyraźnie przekroczyć 2000. Poniżej 2000 jadę jak toczę się jak warzywniak lub hamuję silnikiem. I nigdy nie butuję od tej prędkości obrotowej nawet jak to jest auto służbowe i teoretycznie mi nie powinno zależeć.
Od 1500 obr jeżdżę moją F2 i jeździłem poprzednią O1 2.0.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugZ tego co tam widać, to 1.2 Tsi 86KM podnoszą do 103KM, a 105KM do 125KM, czyli jednak to nie są te same silniki i z 86KM robimy tylko 103KM. A cena zabójcza. W takim razie wesoły zakup 86KM z zamiarem późniejszego chipowania nie jest jak hop siup, bo ledwo dogonimy wersje 105KM, która po giftach i tak ma więcej w serii, a może mieć więcej. :roll:
- gdzie jest silnik 1.4 140KM dla Skody?
- brakuje momentów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg505oskar12345, co to za trasa? Predkosc srednia stosunkowo wysoka, spalanie male, czyli jazda jednostajna, czyzby autostrada?
Jeśli chodzi o spalanie z komputera i dystrybutora to na całym baku sprawdziłem i była roznica 0,1litra - czyli dokładnie podaje komputer. Sprawdzilem na 3 bakach przy tankowaniu do pelna i było podobnie.
zastanawia mnie jak takie chipowanie silnika 1.2 czy to 85KM, czy 105KM wpływa na zywotnosc (i tak dużo KM wycisniete z takiej malej pojemnosci)... jakim kosztem zyskamy ta trochu wieksza moc... no bo z tego co widać to minimum 20KM dodatkowych moznaby uzyskac - tylko czy przy planach, ze będziemy dluzej uzytkowac to auto to warto? generalnie z mojej perspektywy to nie wiem... 105KM do spokojnej jazdy wystarcza, ze swiatel w miare się zbiera.... czy pomiędzy silnikiem 85 a 105 jest jakas roznica w konstrukcji silnika to nie wiem... wg mnie to przy 105KM 6biegowej mam dodatkowo system start stop no i skrzynie szostke... konstrukcja silnika- to nie mam pojęcia.
Co do jazdy to warto czasami silnik bardziej przycisnąć... w moim 105KM zakres obrotow jaki używam to 1,5-4,5 tys i raczej poza te granice nigdy nie wychodzę bo przy tym zakresie obrotow 105KM ma najwieksza moc... spokojna jazda to 1,7-2 tys trzymam.... chyba ze z gorki jade to można i 1.5 tys miećO3 1.2 105KM 6M
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oskar12345zastanawia mnie jak takie chipowanie silnika 1.2 czy to 85KM, czy 105KM wpływa na zywotnosc (i tak dużo KM wycisniete z takiej malej pojemnosci)... jakim kosztem zyskamy ta trochu wieksza moc... no bo z tego co widać to minimum 20KM dodatkowych moznaby uzyskac - tylko czy przy planach, ze będziemy dluzej uzytkowac to auto to warto? generalnie z mojej perspektywy to nie wiem... 105KM do spokojnej jazdy wystarcza, ze swiatel w miare się zbiera.... czy pomiędzy silnikiem 85 a 105 jest jakas roznica w konstrukcji silnika to nie wiem... wg mnie to przy 105KM 6biegowej mam dodatkowo system start stop no i skrzynie szostke... konstrukcja silnika- to nie mam pojęcia.
Ja użytkuję Fabię z CBZA i grubo zastanawiam się nad czipem, koszt w renomowanej firmie to około 1000 zł. Tak przygotowany silnik ma 105KM i 200NM Ciekawi mnie tylko, czy sprawy nie można rozwiązać jeszcze prościej: po prostu wgrywając oryginalne oprogramowanie od wersji 105 do komputera 85.
Jeśli chodzi o trwałość, to biorąc pod uwagę powyższe stwierdzenia czipowanie wersji słabszej do mocniejszej nie powinno mieć żadnego wpływu na silnik. Czipowanie wersji 105 do około 130 KM już może jakieś skutki nieść. Pewne obawy może budzić sprzęgło i skrzynia, bo przyrost momentu jest znaczny, ale moim zdaniem bardziej ma na to wpływ technika jazdy.
Komentarz
-
-
Kolega Luqaskr w innym wątku podał - w germanii już >>> TO <<< robią
TO w sensie chipowanie silników O3
Niestety póki co drogo
Silnik 63 KW/86 PS
PS Original 86 PS / 160 NM
PS mod 106 PS / 190 NM
Silnik 77 KW/105 PS
PS Original 105 PS / 175 NM
PS mod 125 PS / 215 NM
[ Dodano: Pon 18 Sie, 14 10:38 ]
Temat widze umarl ostatnio.
Czy ktoś już robił chipa 1.2 TSI ?
Na vtech.pl znalazlem oferte dlaGolf VII 1.2 TSI 63kW 86KM 160 Nm na 125 KM (+39) oraz 220 Nm (+60), octavie 3 tez podobno robią.
Nasze PowerBoxy to bezpieczny i niewykrywalny tuning dla samochodów. Sprawdź sam - 14 dni na zwrot jeżeli nie będziesz zadowolony.
Ktoś ma doswiadczenie z tą firmą?
Jak nie ta to jaka ?
Komentarz
-
-
Kolejna propozycja tym razem dedykowana wprost dla OIII 1.2 85/105KM
Chip tuning Skoda Octavia New 1.2 TSI 85 KM - sprawdź ile możesz zyskać mocy a ile zaoszczędzić na paliwie. Katalog przyrostu mocy i momentu Skoda Octavia New 1.2 TSI 85 KM w 44tuning.pl.
Nie wiem jak cenowo kształtuje się BOXik, ale jeżeli przyrosty mocy i momentu to nie ściema, to jest naprawdę fajowo
Jak dla mnie te 200Nm i 105KM w zupełności wystarczy, zwłaszcza mam na myśli niutki(Nm) które przydadzą do codziennej płynniejszej jazdy.
Przy okazji obie wersje tego sinika 1.2 "kręcą" się podobnie + - parę koni: 125KM i 225Nm max.Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prez7Nie wiem jak cenowo kształtuje się BOXik, ale jeżeli przyrosty mocy i momentu to nie ściema, to jest naprawdę fajowo
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TippoZamieszczone przez prez7Nie wiem jak cenowo kształtuje się BOXik, ale jeżeli przyrosty mocy i momentu to nie ściema, to jest naprawdę fajowo
Generalnie nie jest, aż tak ważna ta konkretna oferta, ważne jest to, że pojawia się coraz więcej ofert dla silnika 1.2TSI i że w zasadzie tuning wersji 85 i 105 konnej jest bardzo podobny w sensie efektu końcowego, co osobiście bardzo mnie cieszy bo potwierdza słuszność moich założeń, przy decyzji o wyborze silnika.Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
-
lockin, Tyle, że Vtech nie podaje ile oryginał miał giftów, a na ile go podnieśli. Bo jeżeli te gifty 10KM i Nm są (jak piszą na forum) to nie podnoszą o 25KM, a o 15KM. A to róznica w praktyce, bo prawda marketingowo wygląda gorzej.
Dopiero pierwsi uzytkownicy po tuningu powiedzą jak jest. Ile mieli w serii i na ile poszło po programie.
Ja jak miałbym mieć fabryczną wersje 105KM z giftami na 115KM, to wole takie coś i nie cykać się przy przegladać i cieszyć z przedłuzonej gwarancji, niż kombinować z 86KM i rezygnować z gwarancji. Bo box-a nie biorę pod uwagę w rozważaniach, a tuning wykryją bez problemu w ASO.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
gdzieś czytałem że ktoś pisał że 1,2 pali 3,9 czy tam ileś paliwa na 100, ciekawe jakim batem? jechałem ostatnio jettą 1,2 TSI 77 kW, prędkość przelotowa Szczecin, Łobez 120 km/h, miasta 60, śr spalanie 6,0 litra... a dynamika .... no coż.... nie będę jej komentował :P do miasta się nadaje, w trasę? nie dziękuję
Komentarz
-
-
Kris86
Zamieszczone przez Himenekgdzieś czytałem że ktoś pisał że 1,2 pali 3,9 czy tam ileś paliwa na 100, ciekawe jakim batem? jechałem ostatnio jettą 1,2 TSI 77 kW, prędkość przelotowa Szczecin, Łobez 120 km/h, miasta 60, śr spalanie 6,0 litra... a dynamika .... no coż.... nie będę jej komentował :P do miasta się nadaje, w trasę? nie dziękuję
A spalanie 3,9 litra było zapewne z prędkościami ok. 90 km/h na trasie a nie przez miasto albo ekspresówką z prędkością 120 km/h
Przy prędkości 120 km/h na A1 na dystansie ok. 300 km z Łodzi do Gdańska spalił mi równe 5,1 litra na 100 km.
Komentarz
-
Kris86
Komentarz